KERESÉS

[ Foglaljon helyet ]

PROGRAMAJÁNLÓ

Oktatási és Kulturális Minisztérium
Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium
Budapest Főváros
T-Mobile
RTL Klub
Budapest Film

Március 30.
Az MTA Roosevelt téri Díszterme, 19:30
A Purcell Quartet Buxtehude-estje
Nichts soll uns scheiden, BuxWV 77
Mein Herz ist bereit, BuxWV 73
a-moll szonáta hegedűre, viola da gambára és orgonára, BuxWV 254 op. 1 No. 3
Klaglied, BuxWV 76
Jesu dulcis memoria – Ciacona, BuxWV 57
Jesu, komm, mein Trost und Lachen, BuxWV 58
Dixit Dominus Domino meo, BuxWV 17
C-dúr szonáta két hegedűre, viola da gambára és orgonára, BuxWV 266
Herr, nun läßt Du Deinen Diener, BuxWV 37
Das neugeborene Kindelein, BuxWV 13
Purcell Quartet
Régizenére, elsősorban barokk kamaramuzsikára specializálódott angol kamaraegyüttes, 1983-ban jött létre. Hat hónapi felkészülés után, 1984-ben mutatkoztak be Londonban (St. John’s Smith Square). Fennállásuk 20. évfordulóján, 2004. februárjában ünnepi koncertet adtak a Wigmore Hall-ban. Az elmúlt két évtizedben közel 50 lemezfelvételt készítettek, a Purcell Quartet-et a barokk kamarazene vezető együtteseként tartják számon a világban. Nem csak az együttes méretére szabott műveket tartják repertoárjukon, 1998-ban nagysikerű turnén vettek részt Japánban Monteverdi: Poppea megkoronázása című operájával, a londoni Bach-weekend keretében pedig előadtak két lutheránus misét, korai kantátákat és csembalóversenyeket. „A Purcell Quartet minimalista előadása a hallgató figyelmét a zenei szövet szerkezetére, a zenei nyelv retorikájára irányította a hallgatóság figyelmét. A közreműködő énekesekkel és hangszeresekkel e kísérlet tökéletesen meggyőzőnek bizonyult.” – írta a Times kritikusa. Az ehhez hasonló produkciókban az együttes olyan szólistákkal dolgozik együtt, mint Susan Gritton, Nancy Argenta, Catherine Bott, Emma Kirkby, Julia Gooding, Michael Chance, Dominique Visse, Guy de Mey, Mark Padmore, Charles Daniels, Peter Harvey és Richard Wistreich. Az európai országokon kívül felléptek már az USA-ban, Chilében, Bolíviában, Kolumbiában, Peruban és Törökországban. Japánba rendszeresen visszajárnak. Lemezeiket a Hyperion és a Chandos Records adja ki.

Emma Kirkby
Angol szopránénekesnő, Canbridge-ben született. Nem készült énekesnek, oxfordi tanulmányai mellett csak kedvtelésből énekelt különböző kórusokban és énekegyüttesekben. Már ekkoriban is elsősorban a reneszánsz és a barokk muzsika vonzotta. 1974-ben debütált Londonban. A kezdetektől a régi zene előadására specializálódott. Részt vett a Decca Florilegium felvételsorozatában a Consort of Musicke és az Academy of Ancient Music szólistájaként. Dolgozott a London Baroque, az Orchestra of the Age of Enligthement, a Freiburgi Barokk Zenekar, a Tafelmusic Toronto, Montreáli Régizenei Stúdió szólistájaként. Repertoárja a korai középkortól, az olasz és angol reneszánszon keresztül a barokk kantáta és oratórium irodalomig, valamint Mozart és Haydn zenéjéig terjed. Több mint száz lemezfelvételt készített, de legjobban az élő koncerteket szereti. Személyes kisugárzásáról, előadó varázsáról, művészi intelligenciájáról és kultúrájáról a közelmúltban a budapesti közönség is meggyőződhetett.

Michael Chance
Angol kontratenor, 1955-ben született. Hangfajának egyik legkeresettebb előadóművésze, legyen szó operáról, koncertről vagy lemezfelvételről. Tanulmányait a King’s College-ban végezte. Opera énekesként a Buxtoni Fesztiválon mutatkozott be Cavalli Giasone című operájában. Később fellépett Lyonban, Kölnben, majd három évadon át a Kenti Opera tagja volt. Játszott a Sydney Operaházban, a Teatro Colonban (Buenos Aires) a Milánói Scala-ban, New Yorkban, Lisszabonban, Oviedóban, Párizsban, Amszterdamban, a Covent Gardenben valamin a Glyndebourne Fesztiválon. Főbb alakításai közé tartozik Orfeusz (Gluck), Otto (Monteverdi: Poppea megkoronázása), Tolomeo (Händel: Giulio Cesare), Oberon (Szentivánéji álom) és több Händel opera főszerepe. Sir Harrison Birtwistle (The Second Mrs Kong) és Judith Weir (A night at the Chinese Opera) operáinak kontratenor szerepeit kifejezetten Michael Chance számára komponálták.
Koncerténekesként fellépett már Carnegie Hall-ban, Concertgebouw-ban, Musikverein-ban, a Gewandhaus-ban és a Berlini Filharmóniában. Repertoárja az Erzsébet kori lantdaloktól egészen a kortárs zenéig terjed. Számos lemezfelvételt készített. John Nelsonnal és Kathleen Battle-lal készített Händel-lemezéért Grammy-díjat kapott. Gyakran dolgozik együtt John Eliot Gardinerrel (Bach, Monteverdi, Händel), valamint Trevor Pinnock-kal, Franz Bruggennel, Ton Koopmannal és Nicholas McGegannel.

Charles Daniels
Angol tenor. Repertoárja 1150 évet fog át, a kilencedik századtól napjainkig. Salisburyben született, tanulmányait a King’s College-ban és a Londoni Royal College-ban végezte. Több mint hatvan lemezfelvételt készített. Napjaink legjelentősebb régizene együtteseivel és karmestereivel dolgozott már együtt, de képességeit nem csak a reneszánsz, barokk repertoárban kamatoztatja. Gyakran lép fel 19-20. századi és kortárs oratóriumok szólistájaként is.

Peter Harvey
Angol bariton. Elsősorban barokk mesterek megszólaltatására specializálódott, olyan művészekkel dolgozott együtt, mint Christopher Hogwood vagy John Eliot Gardiner. Több vezető angol zenekarnál volt vendégművész: English Baroque Soloists, Gabrieli Consort, Orchestra of the Age of the Enlightenment, Kings Consort, London Baroque vagy a Purcell Quartet. Anglián kívül olyan zenekarok hívták, mint a Collegium Vocale Gent, a Les Talens Lyriques, az Il Seminario Musicale vagy a Holland Bach-társaság.
A budapesti közönség legutóbb a Paul McCreesh vezette Gabrieli Consort Máté passió előadásában hallhatta, melyben Jézus szerepét énekelte.
http://www.purcellquartet.com/






| Budapesti Tavaszi Fesztivál | Budapesti Őszi Fesztivál | Nyár a Lánchídon |
| lap tetejére | kezdőlap | jegyrendelés | magunkról | írjon nekünk! |

wapon: http://wap.fesztivalvaros.hu/