KERESÉS

[ Foglaljon helyet ]

PROGRAMAJÁNLÓ

Oktatási és Kulturális Minisztérium
Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium
Budapest Főváros
T-Mobile
RTL Klub
Budapest Film
Thália Színház
1065 Budapest Nagymező u. 22-24.
312-1280,312-4230
Bolero-estek
Március 18.
Thália Színház, 19:00
Ballet Biarritz
I. Sztravinszkij: Pulcinella
II. Debussy: Egy faun délutánja
III. Saint-Saëns: A hattyú halála
IV. Ravel: Bolero
Koreográfus: Thierry Malandain
Jelmez és díszlet: Jorge Gallardo
Fény: Jean-Claude Asquié
Franciaország-szerte tizenkilenc, úgynevezett Nemzeti Koreográfiai Centrum (CCN) működik: ezek egyike, egyben legfiatalabbika az 1998 őszén, a táncos-koreográfus Thierry Malandin vezetésével létrejött Ballet Biarritz. A központ felállítását az otthonául szolgáló város és a francia kultusztárca közösen kezdeményezte. Támogatói közt az uniós és központi kormányzaton kívül a francia-baszk régió hatóságait is megtaláljuk. A Malandin vezette központ és társulat a megalakulása óta eltelt hét év során Aquitaine régió egyik legfontosabb kulturális intézményévé fejlődött. A Ballet Biarritz társulatának repertoárján elsősorban vezetőjének alkotásait találhatjuk, ám Malandin rendszeresen kér fel külföldi koreográfusokat is alkotómunkára. Előadásaikkal a francia és spanyol Baszkföldön kívül, szerte az anyaországban rendszeresen turnéznak, de Európa számos országában ugyanúgy ismertek, mint a Közel-Keleten, az Egyesült Államokban, vagy Kínában. A Ballet Biarritz nagy hangsúlyt fektet a közönségkapcsolatok ápolására, ám nem csupán a hagyományos eszközökkel élve: a társulat tagjai rendszeres foglalkozásokat, kurzusokat, demonstrációs előadásokat tartanak a tánc gyakorlata iránt érdeklődő felnőtt „laikusoknak”, iskolás gyerekeknek is.
Thierry Malandin, a társulat vezetője megalakulása óta áll a központ és az együttes élén. Pályáját a Párizsi Operaház táncosaként kezdte, első koreográfiáival kereken két évtizede jelentkezett. Táncosként 1986-ban vonult vissza. Malandin tizenkét évig vezette a Compagnie Temps Présent társulatát Saint-Étienne város Esplanade Operájában.
A rendkívül termékeny táncszerző az elmúlt húsz évben mintegy hatvan alkotást hozott létre: koreografált többek között a caracasi, a Bordeaux-i, luxembourgi, karlsruhei városi balettnek, a Miami Ballet társulatának, Szingapúr, Tunézia, Québec nemzeti együtteseinek. 2000-ben hazájában a francia művészeti lovagrenddel ismerték el munkásságát.
A társulat 2001 tavaszán bemutatott Boleróját maga Malandin koreografálta, aki így fogalmaz: „a zenemű fináléjának intenzitását, mint a gyönyör megszabadító forrásának metaforáját érzékeljük, mely a szabadság győzelmét fejezi ki a rabság felett.” Az alkotás annak a – most Budapesten is teljes egészében látható – műsornak része, mellyel a biarritzi társulat a legendás Ballets Russes és annak megálmodója, Szergej Gyagilev emléke előtt tiszteleg. Az est fellépői, a Ballet Biarritz művészei közt francia művészek mellett spanyol, svájci, francia, portugál, belga táncosokkal találkozhatunk.
(A Francia Intézet támogatásával.) http://www.balletbiarritz.com



Táncművészet
Március 19.
Thália Színház, 19:00
Pilobolus Dance Theatre
Pilobolus, avagy a gúzsba kötött gombaszínház

Tánc ? Akrobatika ? Szemfényvesztés ? Legtöbben, akik ismerik, a posztmodern táncszínházak kategóriájába sorolják az Egyesült Államok legnépszerűbb, lélegzetelállító mutatványokat bemutató táncszínházát, a Pilobolust.
Valójában milyen is lehet az a művészeti csoport, melyet egy tehéntrágyán élő gombafajról, neveztek el?!
A Pilobolus nem más mint egy négy vagy hat emberből álló élő szobor, mely hihetetlen gyorsasággal ölt újabb és újabb formákat.
33 évvel ezelőtt 3 ifjú táncos titán, Robby Barnett, Michael Tracy és Jonatan Wolken, a Dartmouth College ból valami teljesen új dolgot akartak létrehozni, az “Állatház” inspirálta őket. Az együttes megalapításában és a stílus kidolgozásában hangsúlyos szerepet játszott Alison Chaise megjelenése és munkája, melyet a triásszal együtt végzett. Robby Barnett a kezdeti időszakot az ujjal való festéshez hasonlítja. “Adatott nekünk egy anyag, ami a saját testünk’, és ezzel a testtel intenzíven, humorosan a gravitációval dacolva, hihetetlen és lélegzetelállító pozíciókat mutatnak be. A testsúlyáthelyezés, a súlypontok, a hajlékonyság új értelmet kap a Pilobolus tolmácsolásában. ( Például hogyan tartja meg egy ember 3 ember súlyát különböző pozíciókban.) A legkülönbözőbb testhelyzetekben másznak egymáson, forognak, zuhannak és emelkednek, ugranak és gurulnak, közben bohóckodnak és játszanak.
A legtöbb, általunk ismert táncnak rendszere, valóságos szótára van, a Pilobolus egy multidiszciplináris “szótárral” rendelkezik, amelybe a legkülönbözőbb dolgok is beleférnek. “Száguldó kerevetek”, “Kövér gnómok”, “Delfinek”, “Fekete Asszony”, “Szelekció”. A táncosok együtt találják ki és építik fel a mozdulatokat.
A Pilobolus népszerűségének elindulásában jelentős szerepet játszott Charles Reinhart, aki 1973-ban meghívta az együttest az Amerikai Táncfesztiválra, amelynek azóta is állandó résztvevői.
Az iskolát is működtető és a világ legkülönbözőbb pontjain workshopokat rendező Pilobolus Táncszínház ars poeticáját Robby Barnett fogalmazta meg egyik ez évi interjújában: “A technikával nem a fizikai képességünk határát mérjük. Ismertük a hagyományos tánctechnikákat, hisz mindannyian táncosok vagyunk. Egy teljesen új, a hagyományossal ellentétes mozgással kezdtünk dolgozni, amely hihetetlen mozgásintelligenciát és kreatív gondolkodást kívánt, és kíván ma is. Korai munkáink az absztrakcióhoz álltak közelebb de az igazi áttörést a táncszínházhoz vezető út megtalálása jelentette.”

Hogyan lehetne definiálni a Pilobolust ?
Tánc ? Akrobatika ? Szemfényvesztés ? Nézzék meg, és döntsék el Önök!
http://www.pilobolus.com



Táncművészet
Március 20.
Thália Színház, 14:30
Pilobolus Dance Theatre
http://www.pilobolus.com
Táncművészet
Március 20.
Thália Színház, 19:00
Pilobolus Dance Theatre
http://www.pilobolus.com



Bolero-estek
Március 22.
Thália Színház, 19:00
Anželika Cholina Táncszínház (Litvánia)
I. Bernarda Alba háza
II. Ravel: Bolero
Koreográfus: Anželika Cholina
Az ACH színház 2004 - ben a Tango sokszínű világába kalauzolt minket. A közönségsikert aratott előadás titka az a változatosság és kiváló arányérzék, amellyel az érzelmek és a játékosság színes skáláját vonultatta fel a kiváló együttes.
A 2005 - ben megrendezésre kerülő Budapesti Tavaszi Fesztivál újra vendégeként üdvözölheti a népszerű társulatot. Anželika Cholina táncszínháza a Tavaszi Fesztivál “Bolero – estjeit” gazdagítja majd.
A fiatal koreográfusnő 1994 - ben a Litván Nemzeti Opera és Balettszínházban a Bolero című előadással diplomázott, mint táncalkotó, koreográfus. Önálló társulatát 2ooo-ben alapította, melynek premier előadását láthatta a 2oo4-es fesztiválon a hazai közönség. A táncszínház kevés állandó taggal működik, az előadás témájától függ, hogy kiket és milyen művészeti ágból hívnak meg.
A koreográfusnő dolgozott operával, filmmel, drámai színházzal. Tíz éves koreográfusi tevékenységéből, alkotásaiból megfigyelhető egyfajta törekvés a tánc és a színház ötvözésére. Témaválasztásai is az abszolút táncszínházban való gondolkodást tükrözik: - Medeia, Rómeó és Júlia, Carmen.
A zene népszerűsége miatt, nehéz választás a Bolero. Sokan és különböző változatokban állították már színpadra, melyekből pár előadást mi is láthattunk.
Anželika Cholina, a koreográfus írja: „Ebben a műben a férfiak belső világa, az eltérő jellemek és lelkiállapotok érdekeltek. A férfi lelke rejtélyes, tele van fénnyel és árnyékkal. Egymással ellentétes érzések és érzelmek: a gyengédségtől az agresszióig, mely utóbbi akár háborúkat is szíthat. Az előadás mozdulatait a zene diktálja. Ravel azt mondta a művéről, hogy az dallam nélküli zenekar. Ezért ebben a produkcióban az emberi elmét jelképezi a zene, ami a tapasztalás révén egyre inkább kibomlik, és fokozatosan feltárja a lélek minden rezdülését.”
Koreográfus – Anželika Cholina
Jelmeztervező – Jolanta Rimkutė
Fényeffektusok – Tadas Valeika
(A Litván Kulturális Minisztérium támogatásával.)




Bolero-estek
Március 23.
Thália Színház, 19:00
Bizet-Scsedrin: Carmen
Koreográfus: Uri Ivgi

Ravel: Bolero
Koreográfus: Juronics Tamás
2003. januárjában mutatta be a Tűzmadár és a Bolero című Juronics koreográfiákat a Szegedi Kortárs Balett. A koreográfus a két darabot dramaturgiailag összekötötte, ugyanis a Tűzmadár Ivánja és Elenája jelenítik meg a szenvedélyt és a vágyat a Boleróban, miután a Sztravinszkij mese jelmezeitől megszabadulva, belépnek az önmagukba forduló, ridegebb emberi világba. A tavaszi fesztiválra Juronics Tamás egy másfajta Boleroval készül. Ravel zenéje áll a középpontban, ám az előadás első részében is egy mindenki által kedvelt, soha meg nem unható mű, Bizet: Carmenjére készült, Uri Ivgi koreográfiát láthatunk.
A Szegedi Kortárs Balett hazánkban és nemzetközileg is elismert balettegyüttes, melynek művészeti igazgatója Juronics Tamás az egyik legtehetségesebb magyar táncos-koreográfus. Idézzük csak fel az utóbbi évek talán leglátványosabb modern balettelőadását a Carmina Buraná-t, ez az elődás bebizonyította, hogy a koreográfus nemcsak a technikákat, de a színpad eszközeit is kiválóan alkalmazza, ami hozzájárul a látvány színesítéséhez és az előadás katarzisához.
http://www.szegedikortarsbalett.hu



Bolero-estek
Március 27.
Thália Színház, 19:00
Bázeli Balett
I. Új művek

II. Ravel: Bolero
Koreográfus: Richard Wherlock
Élethelyzeteket, embereket, hangulatokat gyűjt szenvedéllyel Richard Wherlock, a baseli balett-társulat vezetője és estjének koreográfusa. Megszállottként szortírozza, majd emeli színpadára a világ megannyi pontján szerzett benyomásait, kollázsként alkalmazva ezeket táncműveiben.
Az angol táncos-koreográfus Bristolban született, tanulmányait a világhírű Rambert Ballet londoni iskolájában folytatta, útja egyenesen vezetett a patinás táncegyüttes társulatába. 1981-ben Jochen Ulrich szólótáncosnak szerződtette a kölni Tanzforum együttesébe: itt Wherlock idővel koreográfussá lépett elő, s alkotásai hamarosan az együttes állandó repertoárjának részévé váltak. Az alkotóművész 1991-től 1996-ig a Theater Hagen balett-igazgatójaként tevékenykedett, majd, három évadon keresztül a Luzerni Balett igazgatója, ezt követően pedig a berlini Komische Oper BerlinBallett együttesének művészeti vezetője és vezető koreográfusa volt. A 2001-2002-es évadtól ugyanerre a posztra hívták meg a baseli táncegyüttesbe.
Wherlocknak a tiszta tánctól a dramatikus balettig terjedő repertoárja számára ideális hátteret ad a társulat képviselte, magas technikai színvonal: darabjaiban az ifjú tehetségek is rendszeresen megmutatkozhatnak. Csapata gyakran dolgozik együtt olyan neves vendég koreográfusokkal mint Jirí Kylián, William Forsythe vagy Hans van Manen. A Balett Basel gyakran vendégszerepel hazája más városaiban és külföldön egyaránt. Repertoárjukon jelenleg tizenhét, világszerte nagy sikerrel játszott darab szerepel, így A tavasz ébredése, a Peer Gynt, a Bolero és a Rómeó és Júlia.
Wherlock a filmművészetben is jelentékeny hírnevet szerzett: ő készítette Claude Lelouch Hasards ou Coincidences című, 1998-ban bemutatott filmjének koreográfiai anyagát. Saját, Passengers című táncfilmjéért 2000-ben megkapta az Prix Italia 2000 díjat. 2003 nyarán Wherlock készített koreográfiát a rangos Bregenzi Ünnepi Játékok West Side Story előadásához.
A magát lelke mélyén romantikusnak valló Wherlock műveiben igen fontos szerepet játszik a szerelem és az erotika. Férfi és női szerep nála egyenrangú: nem tesz különbséget erősebb és gyengébb nem között. A nemek közti határt azonban mégsem mossa el: koreográfiáiban izzó a szenvedély. A férfiak és nők mágikus erővel vonzzák vagy taszítják egymást, harcolnak vagy szeretkeznek. Wherlock az érzelmek és a mozdulatok mestere. Nehezen átlátható, dús, mozgalmas, buja gazdagságú tablóit néha szinte irányítatlannak érezzük, pedig színpadán precíz, szigorú rend uralkodik. Koreográfiái hatalmas kaleidoszkópot idéznek, melyben a mozgás részecskéi újabb és újabb mintává rendeződnek. A néző kíváncsiságára apelláló Wherlock gyűlöli a vizuális közhelyeket, a rutinos koreográfiai megoldásokat: örök, nyughatatlan keresőnek tartja magát.
http://www.theater-basel.ch



Bolero-estek
Március 28.
Thália Színház, 19:00
Bázeli Balett
I. Új művek

II. Ravel: Bolero
Koreográfus: Richard Wherlock
http://www.theater-basel.ch



Népzene, néptánc
Március 29.
Thália Színház, 19:00
A Honvéd Együttes Táncszínháza
"Ki népei vagytok?"
I. A Tiszántúl és a Dunántúl táncai
Tételek:
Somogyország; Verbunkosok; Karikatánc; Családi képek; Három falu tánca
Koreográfusok:
Béres Anikó (5), Foltin Jolán (3, 5)
Hortobágyi Gyöngyvér (5), Horváth Zsófia (1), Ertl Péter (2, 5), Gombai Szabolcs (1)
Lengyel Szabolcs (5), Makovinyi Tibor (4)

II. Erdélyi szokások
Szerkesztő-rendező:
Foltin Jolán
Zene: Kiss Ferenc; Látvány: Zeke Edit
Fotó: Korniss Péter; Jelmez: Imrik Zsuzsa
Szaktanácsadó: dr. Felföldi László
Magyarország régi időktől vonzotta az idegen földről jött látogatókat. Korábbi századok, angol, francia, német utazói csodálattal írnak a magyarok táncáról, mint a nemzeti karakter kifejezőjéről. Ha igaz az, hogy nyelvében él a nemzet, úgy bizonyára dalai, táncai is meghatározóak. Elegancia, virtuozitás, költészet és drámaiság jellemzi ezeket a táncokat, egyediek és változatosak, csakúgy mint ezerszínű muzsikájuk, avagy festői viseletük. Az előadás szándéka mindezeket felvonultatni, néhány választott tájegység tükrében.
http://www.honvedart.hu



Színházi esték
Március 30.
Thália Színház, 19:00
Kínai Színház
Liaoning Művészegyüttes
Pekingi opera, Akrobata-számok, Hagyományos kínai zene és néptánc
A színház Kínában mindig is közkedvelt volt, bár nem sorolták a művészetek közé. Kínában egészen a múlt század végéig csak a költészet és az esszéírás (s a hozzájuk kapcsolódó kalligráfia) számított művészetnek, minden más, így a regényirodalom és a színház is a szórakoztatóiparhoz, illetve az iparosmesterségek közé tartozott. Éppen emiatt igen alacsony volt a színészek társadalmi státusa. Beszédes példa erre, hogy az egyébként nyitott mandarinvizsgákra (amelyek sikeres letétele után a vizsgázó hivatali állást vállalhatott az államapparátusban) nem jelentkezhetett az, akinek ősei között kereskedő, rendőr, mészáros, prostituált vagy színész akadt.
A kínai színház legkorábbi formájában sokkal inkább emlékeztetett az európai vaudeville-ra, mint a mai fogalmaink szerinti színházra, azaz a legkülönbözőbb műsorszámok helyet kaptak benne. A kardnyelők és állathangutánzók mutatványai között kerül sor arra, hogy előadók megjelenítettek történeteket a színpadon. Ebben mindig központi szerepet játszott a zene és az akrobatika. Nyelvezete a nagyközönség nyelve volt, amely szerkesztésében és szóhasználatában gyökeresen különbözött a kiművelt írott stílustól, és a színház már csak ezért sem tudott évszázadokig a művészet rangjára vergődni. Népszerűségben viszont nem szenvedett hiányt. A 13—14. századra a történeteket egységes, területenként más-más felépítésű drámai keretbe foglalták, felvonásokba tördelték és lejegyezték — hol csak vázlatos útmutatóul, hol kitanult igényességgel. Ekkortól kezdve a színház története a különböző zenei stílusok, a hangszerhasználat, az improvizáció mértéke és hasonló tényezők alapján szakaszolódik, de a színház összetett, énekes-mozgásos jellege végig megmarad.
A darabok témája szinte kivétel nélkül legendákban gyökerezik. A taoizmus sokszereplős, varázslatokkal átszőtt világa és az egész történelmi mondakör bőven juttatott történeteket a színháznak. A színpadon szép számmal találunk démonokat és isteneket, ősi korok talán soha nem létezett nagy alakjait és mellettük természetesen a mindennapi élet apró figuráit.
Révész Ágota



Színházi esték
Március 31.
Thália Színház, 19:00
Kínai Színház
Liaoning Művészegyüttes
Pekingi opera, Akrobata-számok, Hagyományos kínai zene és néptánc



Táncművészet
Április 1.
Thália Színház, 19:00
A 25 éves Győri Balett köszönti a 25 éves Budapesti Tavaszi Fesztivált
Jubileumi gálaest
Vivaldi: Stabat Mater
Koreográfus: Robert Cohan
Trójai játékok - tradicionális latin-amerikai népzene
Koreográfus: Robert North
A félelem labirintusa
Koreográfus: Bombicz Barbara
Zene: Dés László
Machbeth (Pas de Deux)
Koreográfus: Marie Brolin-Tani
Zene: Piazzolla
Paracelsus rózsája
Koreográfus: Demcsák Ottó
Zene: Ákos, Ugurkur, Hindemith
Purim, avagy a sorsvetés (részlet)
Koreográfus: William Formin, Juhos István "Puttó"
Zene: Jávori Ferenc
Finálé
Koreográfus: Román Sándor
Zene: John William: A hazafi (részlet)
Művészeti vezető, igazgató: Kiss János Liszt-és Hevesi-díjas balettművész
Közreműködik a Győri Balett társulata:
Afonyi Éva, Ábrahám Zoltán, Boldizsár Marlene, Bombicz Barbara, Cseh Melinda, Csere Zoltán, Cserpák Szabina, Csiszler Attila, Demcsák Ottó, Fuchs Renáta, William Fomin, Hardi Beatrix, Hegyi Réka, Horváth Gizella, Horváth István, Horváth Krisztián, Horváth M. Lilla, Kara Zsuzsanna, Kertész Péter, Kiss János, Lukács Levente, Müller Ervin, Ócsag Anna, Papp Judit, Pátkai Balázs,
Sándor Zoltán, Sebestyén Bálint, Sóthy Virág, Ströck Barbara, Szalai Judit,
Szigeti Gábor, Varga Ágnes, Velekei László
A Magyar Állami Balettintézet végzős növendékei által alapított együttes 1979-ben, az új győri színházépületben kezdte meg pályafutását, Markó Iván vezetésével.
A Győri Balett a városban és a régióban hamar népszerűvé vált, a hazai közönség meghódítása után rövid idő alatt nemzetközi sikereket ért el. Az évadonkénti két győri bemutató mellett több ősbemutatót tartott Budapesten, Bécsben, Athénban, Párizsban. Fellépett a Milanoi Scalaban, a Bayreuth-i Ünnepi Játékokon, a Szöuli Olimpián. Turnézott Ausztriában, Németországban, Amerikában, Japánban, Olaszországban, Angliában, Kínában, Indiában, Oroszországban. Több alkalommal szerepelt cseh, román, szlovák városok színpadain, balettjeit láthatta a dán és izraeli közönség is. 1983-ban a Baltimore-i Világ Színházi Fesztiválon a bemutatott 27 produkció közül a Győri Balett nyerte el a kritikusok díját.
1991-ben az alapító igazgató távozásakor az együttes vezetőjévé Kiss Jánost, a társulat alapító tagját választották. Irányításával új korszak kezdődött az együttes életében: a táncszínházi hagyományokat megtartva, a megszokott magas művészi-szakmai követelményeket folytatva az új bemutatók alkotói köre kiszélesedett, az előadott művek témája sokszínűbb, stílusa változatosabb lett. Neves külföldi koreográfusok - Robert North, Libor Vaculik, Marie Brolin-Tani, Günter Pick, Robert Cohan, Alexander Schneider-Rossmy - és a társulat saját koreográfusai - William Fomin, Bombicz Barbara, Demcsák Ottó - balettjeiből évente 2 bemutatót tartanak Győrött. A társulat 1995. óta évente 3-5 hetet vendégszerepel külföldön, elsősorban Németországban és Ausztriában, de Hollandia és Franciaország nagyvárosaiban, Rómában és Thesszalonikiben is fellépett. 2002-ben a New York-i Joyce Theatre-ben 8 alkalommal óriási sikerrel mutatta be a „PURIM, avagy a sorsvetés" című produkcióját.
Az elmúlt 10 év kiemelkedően sikeres, jelenleg is repertoáron levő balettjei:
Játék a szerelemről (Händel, Telemann, Rossini, Mascagni - L.Vaculik); Párkák (Dvorák, Schubert, Debussy - Bombicz Barbara); Entre dos Aguas (Paco de Lucia, Jose Torregrosa - R.North); Carmina Burana (C.Orff - G.Pick); Az Operaház Fantomja (Liszt, Wéber, Sarazate - L.Vaculik); Carmen (C.Benstead - R.North); Stabat Mater (Vivaldi - R.Cohan)
http://www.gyoribalett.hu


Táncművészet
Április 2.
Thália Színház, 19:00
A 25 éves Győri Balett köszönti a 25 éves Budapesti Tavaszi Fesztivált
Jubileumi gálaest
Vivaldi: Stabat Mater
Koreográfus: Robert Cohan
Trójai játékok - tradicionális latin-amerikai népzene
Koreográfus: Robert North
A félelem labirintusa
Koreográfus: Bombicz Barbara
Zene: Dés László
Machbeth (Pas de Deux)
Koreográfus: Marie Brolin-Tani
Zene: Piazzolla
Paracelsus rózsája
Koreográfus: Demcsák Ottó
Zene: Ákos, Ugurkur, Hindemith
Purim, avagy a sorsvetés (részlet)
Koreográfus: William Formin, Juhos István "Puttó"
Zene: Jávori Ferenc
Finálé
Koreográfus: Román Sándor
Zene: John William: A hazafi (részlet)
Művészeti vezető, igazgató: Kiss János Liszt-és Hevesi-díjas balettművész
Közreműködik a Győri Balett társulata:
Afonyi Éva, Ábrahám Zoltán, Boldizsár Marlene, Bombicz Barbara, Cseh Melinda, Csere Zoltán, Cserpák Szabina, Csiszler Attila, Demcsák Ottó, Fuchs Renáta, William Fomin, Hardi Beatrix, Hegyi Réka, Horváth Gizella, Horváth István, Horváth Krisztián, Horváth M. Lilla, Kara Zsuzsanna, Kertész Péter, Kiss János, Lukács Levente, Müller Ervin, Ócsag Anna, Papp Judit, Pátkai Balázs,
Sándor Zoltán, Sebestyén Bálint, Sóthy Virág, Ströck Barbara, Szalai Judit,
Szigeti Gábor, Varga Ágnes, Velekei László
http://www.gyoribalett.hu
Opera
Április 3.
Thália Színház, 19:00
Puccini: Bohémélet - színpadi tanulmány
(kétzongorás változat)
A Szolnoki Szigligeti Színház vendégjátéka
Rendező: Szikora János
Vezényel: Szennai Kálmán
A Bohémélet kétzongorás változata tulajdonképpen színpadi tanulmány. A puszta énekhangra és az emberi gesztusokra koncentráló játék egy színpadi próba szituációjából bontakozik ki, és szinte észrevétlenül avatja a nézőt a dráma születésének tanújává. A Magyar Állami Operaház és a Szigligeti Színház koprodukciója pályakezdő fiatal tehetségek ambiciózus vállalkozása.
http://www.szigligetiszinhaz.hu

"Vendégünk egy város"
Április 3.
Thália Színház, 19:30
Vendégünk egy város - Debrecen köszönti Budapestet
Humperdinck: Jancsi és Juliska - hangversenyszerű előadás

Jancsi: Bódi Marianna
Juliska: Szabóki Tünde
Anya: Wiedemann Bernadett
Apa: Busa Tamás
Boszorka: Simon Katalin
Álommanó: Fodor Ildikó
Vezényel: Kollár Imre
Közreműködik: Debreceni Filharmonikus Zenekar, a Bányai Júlia Általános Iskola Gyermekkórusa (karigazgató: Tóth Ágnes)



| Budapesti Tavaszi Fesztivál | Budapesti Őszi Fesztivál | Nyár a Lánchídon |
| lap tetejére | kezdőlap | jegyrendelés | magunkról | írjon nekünk! |

wapon: http://wap.fesztivalvaros.hu/